Grupa 4 – 6 lat

Kurs obejmuje 12 spotkań po 2 godziny przez okres 3 miesięcy. Każde spotkanie dzieli się na część teoretyczną oraz praktyczną.

Wielkość grupy 5-6 osób

Podczas warsztatów najmłodsi uczestnicy będą rozwijać swoje zdolności manualne, kreatywność oraz wyobraźnię. Nauczą się kształtować swoją koordynację wzrokowo-ruchową oraz zwiększą swoją wrażliwość na na otaczający świat. Kurs pomoże zwiększyć u dzieci koncentrację oraz współpracę w grupie. Podejmiemy również pierwsze próby autoprezentacji – nie tylko za pomocą słów. Wszystkie zajęcia są prowadzone odpowiednio do wieku dziecka. Grupa będzie nabywała wiedzę za pomocą zabawy oraz nowatorskich pomysłów.

ZAJĘCIA PIERWSZE I DRUGIE ( 4h ) FOTOGRAFIA I SPRZĘT FOTOGRAFICZNY

CZĘŚĆ TEORETYCZNA (2h):
  • kim jest fotograf i czym właściwie się zajmuje?
  • rodzaje aparatów fotograficznych
  • co się kryje „w plecaku fotografa” ?
  • dlaczego czasem robimy zdjęcie z bliska a czasem z daleka?
  • co zrobić kiedy kończy nam się bateria lub miejsce na karcie?
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA (2h):
  • Ćwiczenia z obsługi aparatów – jak powinniśmy trzymać właściwie aparat? Czemu lampa w aparacie sama wyskakuje? I wiele innych pytań …
  • ćwiczenia na koncentrację
  • pierwsze próby otrzymywania właściwego obrazu
  • sesje zdjęciowe z wykorzystaniem tła fotograficznego
  • Ocena wykonanych zdjęć – co właściwie przedstawiają moje zdjęcia i po co się je robi?

ZAJĘCIA TRZECIE I CZWARTE ( 4h ) KOMPOZYCJA

CZĘŚĆ TEORETYCZNA (2h):
  • czym jest kompozycja na zdjęciu?
  • kim jest model i pozowanie
  • po co stosujemy tło fotograficzne?
  • do czego służy blenda?
  • po co nam światło do zdjęć?
  • Co fotografować z bliska, a co z daleka?
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA (2h):
  • zastosowanie światła na zdjęciach
  • tworzymy własny sprzęt fotograficzny
  • próby fotografowania w “trudnych warunkach”
  • ćwiczenie twarzy i różne dziwne miny czyli jak uśmiechać się naturalnie

ZAJĘCIA PIĄTE I SZÓSTE ( 4h ) „Opowiem Wam coś o sobie”

CZĘŚĆ TEORETYCZNA (2h):
  • stare fotografie co się zmieniło i dlaczego?
  • co jeszcze może stworzyć fotograf? Czy na zdjęciu się kończy?
  • jakim fotografem chciałbym być?
  • jak odpowiednio dobrać rekwizyty i dodatki?
  • jakie popełniamy błędy i jak najlepiej się przygotować do zdjęć?
  • zasada sztucznego uśmiechu – co zrobić, aby go unikać?

CZĘŚĆ PRAKTYCZNA (2h):
  • „moja” wizja czyli sesja stworzona przez uczestników

ZAJĘCIA SIÓDME I ÓSME ( 4h )

CZĘŚĆ TEORETYCZNA (2h):
  • tryby tematyczne w moim aparacie
  • jak nie popełniać standardowych błędów jako fotograf i model
  • jakie miejsca na zdjęcia wybrać i dlaczego
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA (2h):
  • zastosowanie różnych trybów fotografowania
  • zdjęcia w ruchu
  • rośliny, zwierzęta, budynki, i wiele innych czyli próby badania perspektywy
  • podsumowanie wykonanych wcześniej zdjęć

ZAJĘCIA DZIEWIĄTE I DZIESIĄTE ( 4h )

CZĘŚĆ TEORETYCZNA (2h):
  • fotograf vs model
  • odkrywanie nowego czyli zdjęcia bez schematów – podsumowanie naszej pracy w domu
  • co możemy zrobić ze zdjęć czyli album z wakacji – jak go wykonać?
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA (2h):
  • Tworzenie cyklu zdjęć związanych z każdym z uczestników kursu – jak pokazać siebie na zdjęciach

ZAJĘCIA JEDENASTE I DWUNASTE ( 4h ) na ostatnie zajęcia zapraszamy również rodziców

CZĘŚĆ PRAKTYCZNA (4h):
  • czym jest wernisaż i do czego służy?
  • tworzenie pracy pokazowej
  • coś o sobie za pomocą zdjęć
  • prezentacja sesji fotograficznej wykonanej przez dzieci
  • mały test wiedzy dla dzieci
  • wernisaż oraz rozdanie dyplomów